Elektrisõidukite tulevik motiveerib teadlasi mõtlema välja uusi paljulubavaid ja praktilisi ideid, kuidas hoida sõidukid liikumises mööda kiirteid ilma, et neil tuleks laadimiseks pikk paus teha. Ühe sellise lahendusena esitasid Jaapani teadlased sel kuul, kuidas elekter saab kanduda läbi rehvide ning nelja tolli paksuse betoonkihi (teede ehitusel kasutatav betoon).
Nende lahenduseks on juhtmeta elektri prototüüp, mille abil saab edukalt elektrienergiat läbi betoonbloki juhtida. Oma prototüüpi peavad nad varaseks sammuks, mida tuleb veel tunduvalt täiustada, kuid mida võiks ühel päeval kasutada elektrisõidukite teel hoidmiseks, kirjutab Physorg.com.
Uurimusgruppi juhtinud Toyohashi Tehnoloogiaülikooli inseneeriaprofessor Takashi Ohira töötas oma elektrivälja sidestussüsteemi välja selleks, et laadida autot läbi selle rehvide. Eesmärgiks on võimaldada sobiva efektiivsuse ja energia ülekandevõimega elektrit samal ajal, kui auto rehvid liiguvad mööda teed.
Oma demonstratsioonis asetasid teadlased metallplaadi teepinda kujutanud nelja tollise betoonplokiga samale joonele. Elusuuruses autorehvidele edastati 50 kuni 60 vatti energiat. Lisaks pandi demonstratsiooni raames rehvide vahel põlema lambipirn.
Juulis esitatud idee on sarnastest demonstratsioonidest vaid viimane. Eelmisel aastal teatasid Toyota Central R&D Labs ning Ohira, et valmistasid süsteemi, mis edastab sarnaselt elektrienergiat läbi kahe rehvi sees oleva terasrõnga ja teepinnal asuva metallplaadi. Et katsetada, kui palju energiat läheb läbi rehvi liikumisel kummi sisse kaduma, sooritasid teadlased laboris ka eksperimendi. ,,Alla 20% edastatud võimsusest hajub vooluringis,” lausus Ohira tookord. Piisava võimsuse korral suudaks selline süsteem hoida töös tavalisi sõiduautosid, lisas ta.
Olemasoleva tehnoloogia kasulikuks muutmisel tuleb edastatavat võimsust siiski ligi 100 korda suurendada.
Leave a Reply