• Eesti Füüsika Selts
    • Eesti Füüsika Selts
    • Eesti füüsikapäevad ja füüsikaõpetajate päevad
      • 2017.a. füüsikapäevad
      • 2016.a. füüsikapäevad
      • 2015. a. füüsikapäevad
      • 2003.a. füüsikaõpetajate päev
    • EFS Täppisteaduste Suve- ja Sügiskoolid
      • 2017.a. sügiskool
      • 2016.a. sügiskool
      • 2015.a. sügiskool
      • 2014.a. sügiskool
      • 2013.a. suvekool
      • 2013.a. sügiskool
      • 2012.a. suvekool
      • 2012.a. sügiskool
      • 2011. a. suvekool
      • 2010. a. suvekool
      • 2010.a. sügiskool
      • 2009.a. sügiskool
      • 2008.a. suvekool
      • 2008.a. sügiskool
      • 2007. a. suvekool
      • 2007.a. sügiskool
      • 2006.a. suvekool
      • 2005.a. suvekool
      • 2005.a. sügiskool
      • 2004.a. suvekool
      • 2004.a. sügiskool
    • Füüsika õpetajate sügisseminarid Voorel
      • Voore 2017
      • Voore 2015
      • Voore 2011
      • Voore 2009
    • EFS aastaraamatud
    • Teadusbuss
    • Teaduslaagrid
    • FKB õpikojad
    • Akadeemiline füüsikaolümpiaad
    • Tähe perepäevad TÄPE

FYYSIKA.EE

Elu, loodus, teadus ja tehnoloogia

  • Arvamus ja Inimesed
    • Arvamus
    • Persoon
  • Eestist endast
    • Teated
  • Teadusuudised
    • Eesti teadusuudised
      • Tartu Ülikool
      • KBFI
      • Tallinna Tehnikaülikool
      • Tõravere Observatoorium
    • FYYSIKA.EE hoiab silma peal – Teemad
    • Referaadinurgake
    • Päevapilt
  • RSS teletaip
    • RSS Füüsikaharidus
    • RSS Kosmos
    • RSS Teadus
    • RSS Arvamus
    • RSS Tehnoloogia
  • Füüsika koolis
    • Füüsikaõpetajate võrgustik
    • TÜ koolifüüsika keskus
    • EFS füüsikaõpetajate osakond
    • Eesti füüsikaolümpiaadid
    • Videod ja simulatsioonid
    • Füüsika e-õpikud
    • Lahedad projektid
  • Kontakt

Jaapani teadlased demonstreerisid auto varustamist elektriga läbi rehvide

9.07.2012 by Stiina Kristal Leave a Comment

Elektrisõidukite tulevik motiveerib teadlasi mõtlema välja uusi paljulubavaid ja praktilisi ideid, kuidas hoida sõidukid liikumises mööda kiirteid ilma, et neil tuleks laadimiseks pikk paus teha. Ühe sellise lahendusena esitasid Jaapani teadlased sel kuul, kuidas elekter saab kanduda läbi rehvide ning nelja tolli paksuse betoonkihi (teede ehitusel kasutatav betoon).

Pilt demonstratsioonist.

Nende lahenduseks on  juhtmeta elektri prototüüp, mille abil saab edukalt elektrienergiat läbi betoonbloki juhtida. Oma prototüüpi peavad nad varaseks sammuks, mida tuleb veel tunduvalt täiustada, kuid mida võiks ühel päeval kasutada elektrisõidukite teel hoidmiseks, kirjutab Physorg.com.

Uurimusgruppi juhtinud Toyohashi Tehnoloogiaülikooli inseneeriaprofessor Takashi Ohira töötas oma elektrivälja sidestussüsteemi välja selleks, et laadida autot läbi selle rehvide. Eesmärgiks on võimaldada sobiva efektiivsuse ja energia ülekandevõimega elektrit samal ajal, kui auto rehvid liiguvad mööda teed.

Oma demonstratsioonis asetasid teadlased metallplaadi teepinda kujutanud nelja tollise betoonplokiga samale joonele. Elusuuruses autorehvidele edastati 50 kuni 60 vatti energiat. Lisaks pandi demonstratsiooni raames rehvide vahel põlema lambipirn.

Juulis esitatud idee on sarnastest demonstratsioonidest vaid viimane. Eelmisel aastal teatasid Toyota Central R&D Labs ning Ohira, et valmistasid süsteemi, mis edastab sarnaselt elektrienergiat läbi kahe rehvi sees oleva terasrõnga ja teepinnal asuva metallplaadi. Et katsetada, kui palju energiat läheb läbi rehvi liikumisel kummi sisse kaduma, sooritasid teadlased laboris ka eksperimendi. ,,Alla 20% edastatud võimsusest hajub vooluringis,” lausus Ohira tookord. Piisava võimsuse korral suudaks selline süsteem hoida töös tavalisi sõiduautosid, lisas ta.

Olemasoleva tehnoloogia kasulikuks muutmisel tuleb edastatavat võimsust siiski ligi 100 korda suurendada.

Allikas

Teised selle mõtteraja postitused

  1. Teadlased valmistasid esimese tervenisti süsinikupõhise päikesepaneeli
  2. Tuuleturbiin toodab nii elektrit kui ka vett
  3. Uus tiivikuteta tuulegeneraator kaks korda efektiivsem kui tavaline disain
  4. Kas termotuumareaktori saladused peituvad Päikese tsüklonites?
  5. 1,5 gigavatti energiat termaalkorsten-elektritornist
  6. Saksa teadlased valmistasid väikese metallstruktuuri integreeritava termoelektrilise generaatori
  7. Makani lendavad tuuleveskid võitsid ‘Läbimurde auhinna’
  8. Uus tehnoloogia annab valgusele ,,amneesia”
  9. GE kombineerib maagaasi, tuule- ja päikeseenergia
  10. Paindlik päikeseenergia on teel

Filed Under: Rakenduslik teadus, Teadusuudised Tagged With: Tulevikuenergia

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

FYYSIKA.EE hoiab silma peal

biofüüsika Elementaarosakesed ja LHC eksperiment Grafeen&Grafaan Inimene kosmos maa IPhO2012 Kauged planeedid Kliima‑ ja ilmaennustused Kuidas saada nähtamatuks Kvantarvutid kvantnähtused Kütuseelemendid Maavälise elu otsingud Magnetmaterjalid Materjalimaailm nanotehnoloogia Saagu valgus Tehnovidinad Tulevikuenergia Tumeenergia ja tumeaine Tuumafüüsika Vaata sissepoole ülijuhid

Värskemad kommentaarid

  • weat5her { Vastavalt voistluse tulemustele arvatakse juulis Sveitsis toimuva rahvusvahelise fuusikaolumpiaadi Eesti voistkonna liikmeteks Kristjan Kongas, Taavet Kalda, Kaarel Hanni, Jonatan Kalmus ja Richard Luhtaru. }
  • lambda { Huvitav ja informatiivne ülevaade astrofüüsika hetkeseisu kohta. Paar väikest apsu tõid tõsisele tekstile lõbusat vaheldust ja panid peas helisema lambada-rütmid, kui lugesin, et „varsti hakkasid... }
  • test { Mis kell see seminar siis on kah? }
  • Aigar { YYSIKA.EE planeerib ühe sellise palli lennutamist 22. aprillil 2015.a. - Kuidas läks? }

Sõbrad Facebook'is

Meid toetavad:

Copyright © 2021 · News Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in