• Arhiiv
    • Eesti füüsikapäevad ja füüsikaõpetajate päevad
      • 2017.a. füüsikapäevad
      • 2016.a. füüsikapäevad
      • 2015. a. füüsikapäevad
      • 2003.a. füüsikaõpetajate päev
    • EFS Täppisteaduste Suve- ja Sügiskoolid
      • 2017.a. sügiskool
      • 2016.a. sügiskool
      • 2015.a. sügiskool
      • 2014.a. sügiskool
      • 2013.a. suvekool
      • 2013.a. sügiskool
      • 2012.a. suvekool
      • 2012.a. sügiskool
      • 2011. a. suvekool
      • 2010. a. suvekool
      • 2010.a. sügiskool
      • 2009.a. sügiskool
      • 2008.a. suvekool
      • 2008.a. sügiskool
      • 2007. a. suvekool
      • 2007.a. sügiskool
      • 2006.a. suvekool
      • 2005.a. suvekool
      • 2005.a. sügiskool
      • 2004.a. suvekool
      • 2004.a. sügiskool
    • Füüsika õpetajate sügisseminarid Voorel
      • Voore 2017
      • Voore 2015
      • Voore 2011
      • Voore 2009
    • EFS aastaraamatud
    • Teaduslaagrid
    • Akadeemiline füüsikaolümpiaad
    • Tähe perepäevad TÄPE

FYYSIKA.EE

Elu, loodus, teadus ja tehnoloogia

  • Eestist endast
    • Arvamus
    • Teated
    • Persoon
    • Eesti füüsikaolümpiaadid
  • Teadusuudised
    • Eesti teadusuudised
      • Tartu Ülikool
      • KBFI
      • Tallinna Tehnikaülikool
      • Tõravere Observatoorium
    • FYYSIKA.EE hoiab silma peal – Teemad
    • Referaadinurgake
    • Päevapilt
  • Eesti Füüsika Selts
    • Teadusbuss
    • Füüsika, keemia ja bioloogia õpikojad
    • Füüsika e-õpikud
    • Eesti Füüsika Seltsi põhikiri
  • Füüsikaõpetajate osakond
    • Füüsikaõpetajate võrgustik
  • Füüsikaüliõpilaste Selts
  • Kontakt

Uus õppekava: millest alustada

1.04.2009 by toimetaja Leave a Comment

Alustuseks, HV:

Arutelu peateema on, mida peaks sisaldama gümnaasiumi füüsika kohustuslikud kursused, mille arv saab tõenäoliselt olema viis. Tööd peaks alustama õpiväljunditest nagu tänapäeval öeldakse, ehk
sellest, mida peaks üks tavaline inimene gümnaasiumist kaasa saama. Tavaliseks loen õpilast, kes ei pea füüsikat oma lemmikaineks.

Panin kirja, mida pean oluliseks, kusjuures loend pole toodud tähtsuse järjekorras , vaid nagu pähe tuli. Loetelu pole kindlasti täielik ja on vaieldav, aga praegu ma jõudsin niikaugele.

1. Kõik siin ilmas on omavahel seotud: iga muutus tingib teise muutuse (igal põhjusel on tagajärg ja igal tagajärjel on põhjus). Neid muutusi on võimalik ennustada või põhjus välja selgitada.
2. Elus on vaja ikka midagi mõõta. Seda tuleb teha asjatundlikult.
3. Mõõtmistulemuse reaalsust tuleb kontrollida ja arvestada mõõtemääramatuse kui paratamatusega.
4. Ülevaade olulisematest ühikutest ja suuruste võimalikest väärtustest (suurusjärkudest).
5. Ülevaade looduse toimimise printsiipidest.
6. Oskus vastata küsimustele nagu: Kuidas me teame, et elektron on väiksem kui aatom? Kuidas me teame, et tähed taevas on nagu Päikesed, aga meist väga kaugel?
7. Vaatluse ja katse eelistamine teoreetilistele arutlustele.
8. Katsest nähtava ja järeldatava eristamine.

Mida asjast arvad? Mis on ülearune, mida muuta, mida lisada?

Ei ole rohkem selle temaatika postitusi.

Filed Under: Füüsika koolis

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

FYYSIKA.EE hoiab silma peal

biofüüsika Elementaarosakesed ja LHC eksperiment Grafeen&Grafaan Inimene kosmos maa IPhO2012 Kauged planeedid Kliima‑ ja ilmaennustused Kuidas saada nähtamatuks Kvantarvutid kvantnähtused Kütuseelemendid Maavälise elu otsingud Magnetmaterjalid Materjalimaailm nanotehnoloogia Saagu valgus Tehnovidinad Tulevikuenergia Tumeenergia ja tumeaine Tuumafüüsika Vaata sissepoole ülijuhid

Copyright © 2023 · Eesti Füüsika Selts · Log in